| |||||||
| Culinair Culinair |
Staartvis-zeeduivel-lotte
Culinair
![]() |
| | LinkBack | Thread Tools | Display Modes |
|
| |||
| |||
|
Vandaag staartvis (uit diepvries) met een groente julienne in alufolie in de oven klaargemaakt. De vis is zeer vast, bijna kreeftvlees, maar had weinig smaak. Het was wel de bedoeling de vis zo natuurlijk mogelijk te proeven maar waren ontgoocheld, flets van smaak. Wij dronken er een chileense Sauvignon Blanc bij. Iemand ook nog zulke ervaring? Heb het ooit eens geserveerd gekregen in een resto als (toegegeven) erzats kreeftcocktail mer armoricainesaus. Graag kreeg ik enkele suggesties/recepten voor bereiding staartvis en accompagnement.. Met dank en vriendelijke groet van -- donpablo who knows nobody is perfect ;-) |
|
| |||
| |||
| "Tonny" <[Only registered users can see links. ]> wrote in message news:d8epui$24uj$[Only registered users can see links. ].net... in De juiste naam is dan ook [Only registered users can see links. ] Americaine. |
|
| |||
| |||
| Tonny a couché sur son écran : Hello Tonny, Sorry ik stond er helemaal naast het was nog de ene noch de andere maar erzats kreeft koud in een whisky?cocktailsaus :'( chileense wijn ![]() Bedankt voor de tip. Dat spek (vers, zout of gerookt?) bij vis heb ik al eens gehoord maar nooit geprobeerd., sounds strange. Jammer dat ik tomaat en paprika niet zo goed verteer. Wordt de vis in of met de purée apart opgediend? Toch maar eens proberen er ligt nog twee kilo lotte in de freezer. -- donpablo who knows nobody is perfect ;-) |
|
| |||
| |||
| > De saus die jij bedoelt bij kreeft wordt ten onrechte Armoricain genoemd, De niet-mayonaisige saus gemaakt van garnalen/kreefteschillen met cognac en tomaat enzo is toch wél 'authentiek'? Overigens heet (een deel van ) de Bretonse kust nog steeds Cote d'Armor. Wouter |
|
| |||
| |||
| "WJ van den Berg" <[Only registered users can see links. ].invalid> wrote in message news:d8f03m$v30$[Only registered users can see links. ].utwente.nl... genoemd, Saus Americaine wordt inderdaad gemaakt van garnalen/kreeftenpantsers, sjalot, wortel, cognac, whisky, tomaat en nog zo het e.e.a.is dus wel door een Fransman bedacht, een Provençaal die een groep Amerikanen moest voederen, als aardigheid ten opzichte van de Amerikanen noemde hij de saus Americaine, omdat de saus vooral bij schaaldieren wordt geserveerd is waarschijnlijk ooit de link gelegd met Armorica (Bretagne). Groet, Tonny. |
|
| |||
| |||
| "donpablo" <[Only registered users can see links. ]> wrote in message news:[Only registered users can see links. ]... Ik heb ook een lekker recept voor Lotte uit de oven, daar komt geen paprika/tomaat aan te pas en 1 met mosterd en komkommer en nog zo het e.e.a. Overigens verteer je paprika/tomaat beter als je ze ontvelt. Groet, Tonny. |
|
| |||
| |||
| > Saus Americaine wordt inderdaad gemaakt van garnalen/kreeftenpantsers, Ha, komisch. Heb hier nog een blikje (Amora) staan, vind het wel bij Gnocchi. "Échte" is vast lekkerder, dat wel. Wouter |
![]() |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
| |